Jóga po porodu

 

Joga po porodu

Tělo po porodu není stejné jako před otěhotněním. Aby bylo brzy zase fit, můžeme mu pomoci speciálním cvičením a hlavně se vyvarovat obvyklých chyb, které celý proces mohou výrazně znesnadnit. Nedělejte chyby, zaměřte se na to podstatné a dostaňte se zpátky do formy s Jógou po porodu.

Pro koho je kurz určen?

Kurz je určený především maminkám po porodu (těm v šestinedělí, i těm, co jsou po porodu dlouhé měsíce nebo roky), které:

  • mají diastázu nebo oslabené pánevní dno,
  • mají problémy spojené se špatným držením těla (nefunkční střed těla, bolesti zad, krku, ramen, zápěstí, déle trvající diastázu, špatně fungující pánevní dno),
  • chtějí začít brzy zpevňovat problémové partie (břicho, stehna, hýždě, paže i záda), ale nechtějí si při tom zhoršit diastázu, nebo přivodit bolesti zad, zápěstí aj.,
  • chtějí pracovat na své psychické pohodě (která se pozitivně odrazí i na shazování poporodních kilogramů),
  • chtějí být i přes nedostatek času fit a zdravé a plné síly pro sebe i pro svoje děti.

Tento kurz stejně tak mohou využít i

  • ženy a muži s problematickým držením těla,
  • ženy a muži s nedostatečně posíleným středem těla.

poporodu-kolaz 

 

Co tě tedy přesně v kurzu čeká? Proč je kurz tak účinný?

Tento kurz vznikl po mém druhém porodu a následném období, kdy jsem se za nedostatku času a energie dostávala znovu do formy. Začala jsem na základě svých dalších poznatků přepracovávat předchozí oblíbený kurz Jóga nejen po porodu, až vznikl kurz nový – a je dokonalý! Zde jsem o něm natočila krátké informační video:

Informace o kurzu:

 

Účinnost kurzu spočívá ve srozumitelném členění do postupných úrovní. V každé úrovni vás čeká předmluva s vysvětlením, na co se zaměřit a jak často, co a jak dlouho cvičit. Kurz je tak srozumitelný a jednoduchý pro uživatelky, které nemají moc času nazbyt ;-).

Celkem v kurzu najdete 57 videí o celkové délce přes 11 hodin! Z toho:

  • 15,5 videí s povídáním – teorie, úvody k jednotlivým úrovním a moje zkušenosti (2 hodiny 48 minut)
  • 27 praktických videí s nácviky – dokonalé nastavení v pozicích a pochopení praxe (2 hodiny 24 minut)
  • 14,5 tréninků – lekcí s různým zaměřením – viz níže (přes 6 hodin).

 

1V první úrovni si řekneme veškeré základy – po úvodním videu, které vás navede co & jak, se naučíme správnému držení těla nejen při cvičení (6 videí) a základních polohách (3 videa), ale hlavně i v běžných každodenních činnostech (video). Naučíme se správně dýchat (6 videí k dechovým technikám) a řekneme si vše podstatné k hlavní problematice po porodu (2 videa). Po veškeré teorii si vysvětlíme si 6 úvodních cviků, které v závěru období spojíme do ucelené 10-minutové sestavy.

 

 

2V druhé úrovni nás čekají další informace, které pomohou k lepšímu návratu k fit tělu a hlavně si přidáme dalších 6 cviků a v závěru i novou desetiminutovku pro každodenní trénink.

 

 

 

 

3Ve třetí úrovni už nás čeká 6 cviků, ve kterých zvýšíme zátěž a i finální sestava bude o kousek delší (13 minut).

 

 

 

 

4Poslední úroveň je bohatá na ucelené praktické lekce. Najdete zde 2 delší lekce zaměřené na střed těla (zmírnění diastázy), 1 lekci pro zlepšení funkce pánevního dna, 3 lekce na posílení stehen a hýždí (se cviky, které zpevňují i core) a 2 lekce na zpevnění paží a core. Další lekce jsou zaměřené na protažení celého těla, předcházení bolestí zápěstí a cvičení zmírňující stres a napětí.

 

 

 

5Jako bonus v závěru najdete jednu delší kompletní lekci – cvičení na zmírnění celulitidy.

V kurzu také najdete sepsané hlavní zásady pro cvičení jógy po porodu.

 

 

 

Díky postupným úrovním je kurz vhodný i pro úplné začátečnice a nejogínky a dobře natrénujeme správné nastavení těla v každé pozici. I pokročilé jogínky se nudit nebudou – náročnost se postupně zvyšuje, jak se budou zpevňovat a správně zapojovat svaly celého těla. Za ta léta, co cvičím pro klientky i pro sebe, mám v zásobě (navzdory všem omezením po porodu) velké množství účinných cviků.

 

Zajímá tě, jak dostat své tělo po porodu do pořádku bez zbytečných chyb, aby bylo zdravé a zpevněné?

 

Zajímá tě víc? Podívej se na ukázky různých typů videí z kurzu:

  1. úroveň (teoretické video držení těla během dne – ukázka 11 minut z 23-minutového videa)
  2. úroveň (nácvik pozice)
  3. úroveň (část úvodní video k 3. úrovni)
  4. úroveň (ukázka 5 minut z 13-minutového videa na posílení stehen, hýždí a core)

 

Jak to funguje?

  • Po objednání a zaplacení ti přijde email. Vygeneruješ si heslo a přihlásíš ke kurzu na stránkách fitjogaklub.cz (vpravo nahoře svým emailem a heslem).
  • Ihned po přihlášení se ti zobrazí stránka „Moje kurzy“ se všemi tvými objednanými kurzy.
  • Najdeš si kurz Jóga po porodu a kliknutím ho otevřeš.
  • Budeš postupovat krok za krokem. Úvodní video tě navede a pak už pokračuješ skrz všechna videa a cvičení podle návodu.
  • Ke kurzu se můžeš připojit z jakéhokoliv počítače i chytrého telefonu (online).
  • Ty si vyber čas, který ti vyhovuje. Je to úplně na tobě.
  • Ke kurzu získáš neomezený přístup (i k případným budoucím aktualizacím) – garantovaný je na 3 roky od zakoupení, ale protože neplánuji přístup nijak omezovat, pravděpodobně ti bude sloužit celý život :-).
  • Při jakémkoliv problému nebo nejasnostem se ihned obrať na email marketa.joga@gmail.com. Od obdržení emailu od vás je problém většinou vyřešen do jednoho dne.

 

Často kladené dotazy

 

Co když jsem jógu nikdy necvičil/a? Je pro mě kurz vhodný?

Ano, tento kurz je uzpůsobený pro maminky po porodu, cviky nejsou náročné na pochopení, není důležité být flexibilní. V 1. úrovni se naučíme základy správného držení těla – obecně i v konkrétních pozicích a také se naučme správnému dechu, který je v józe a v tomto kurzu klíčový.

Jogínky budou mít výhodu, že už umí pracovat s dechem a vnímat své tělo.

 

Kdy mohu začít cvičit podle kurzu?

Teoretická videa můžeš začít studovat hned po porodu. Během šestinedělí je také vhodné trénovat plný jógový dech (se zapojením bránice). Nácvik základních pozic a držení těla můžete začít cvičit po klasickém porodu (pokud nedošlo k zásadním traumatologickým zraněním) asi 3-6 týdnů od porodu. Po císařském řezu bez pozdějších komplikací je možné cvičit 10 týdnů po porodu – držte se doporučení vašeho ošetřujícího lékaře. Pokud při některém cviku bude jizva bolet, vynechte ho.

 

Lze cvičit při kojení?

Ano, sestavy nejsou tak dynamické a intenzivní (zejména v prvních třech úrovních). Při intenzivních cvičeních svaly vylučují kyselinu mléčnou, která může ovlivnit laktaci a chuť mléka. Při cvičení si hlídejte klidný dech – nejde o dynamické provádění, ale o kvalitu provedených cviků.

 

Jak často a dlouho mám podle kurzu cvičit, aby byly vidět výsledky?

V tomto kurzu se bavíme o dlouhodobém cvičení (spíše měsíce než týdny). Pro ženy po porodu může být kurz vhodné cvičení od šestinedělí do půl roku až rok od porodu, kdy už začnou zkoušet klasické jógové sestavy a přidávat další cviky/sporty. Pokud řešíte nějaký konkrétní problém (diastáza), záleží doba cvičení na tom, jak velkou diastázu a jak dlouho ji máte. Záleží i na ostatních každodenních činnostech (držení těla) a po kolikátém porodu jste. Nelze tedy obecně tuto dobu odhadnout. Jestliže dodržíte návod z kurzu a cvičíte (téměř) každý den 2-3x 10 minut, mohou se objevit hmatatelné výsledky poměrně brzy (u někoho už měsíc po začátku cvičení, ale v průměru po 3-6 měsících pravidelného cvičení a dodržení zásad správného držení těla). Příjemný pocit protažení, nové energie a „čisté hlavy“ však budete mít ještě ten den!

 

Jak se liší původní a nový kurz? Kolik videí je nových a co je ponecháno z původního kurzu? Tedy: vyplatí se mi ho koupit, když už jsem majitelkou původního kurzu?

Nový kurz Jógy po porodu obsahuje videa nová, ale i z původního kurzu (detailněji níže). Oproti původnímu kurzu se liší i v konceptu, který je srozumitelnější, jednodušší a jdeme více krok za krokem. Spočívá hlavně v tom, že v každé situaci ohlídáme držení těla a nejlépe každý den cvičíme 10-minutový trénink (alespoň 1x, ideálně 3x denně).
Celý kurz je rozdělen do 4 postupných úrovní. Cvičení z 1., 2. a 3. úrovně jsou nová (pouze teoretická videa pro nácvik držení těla, dechových technik apod. už znáte z předchozí verze). Ve 4. úrovni najdete většinu lekcí z předchozího kurzu, navíc jsou zde 3 nové tréninky: 2 nové lekce na stehna, hýždě a core a 1 novou lekci na paže a core.
Celkem tedy nových 32 videí o délce 211 minut (přes 3,5 hodiny).

Majitelkám původního kurzu nabízím dodatečnou slevu, kontaktujte mě na mailu: marketa.joga@gmail.com

 

 

Pro koho kurz není vhodný?

  • Pokud máš kromě zmíněných poporodních problémů specifické zdravotní problémy a preferuješ dohled instruktora na osobním tréninku.
  • Toto cvičení není vhodné pro těhotné. (Pro těhotné nabízím kurz Gravid jóga)
  • Pokud nemáš přístup na internet.
  • Pokud preferuješ cvičit mezi lidmi, nebo tě cvičení podle videí vůbec nebaví.

 

Online kurz šetří tvůj čas a peníze, navíc se můžeš k jednotlivým lekcím opakovaně vracet.

Tak neváhej, objednej si kurz a můžeš začít cvičit třeba zítra!

 

 

Upozornění: Ne každé cvičení je vhodné pro každého, berte ohled na svůj zdravotní stav a popřípadě konzultujte cvičení se svým lékařem. Uvědomte si, že cvičení může vést ke zranění. Každý uživatel tohoto videa si je plně vědom možnosti zranění a výrobce a distributor nenese za případné újmy na zdraví žádnou zodpovědnost.