Gravid jóga – nový online kurz jógy (nejen) pro těhotné

Gravid joga

 

*prevence obtíží *posílení *držení těla *dech *příprava k porodu *neomezený přístup

 

Hledáte cvičení, které můžete bez obav cvičit i v těhotenství? Chcete pokračovat v józe, ale nevíte, jak a co cvičit a co úplně vynechat? Nebo se chcete „jen“ vyhnout bolestem zad ke konci těhotenství a dalším obvyklým obtížím? Ať už je vaše pokročilost v józe a motivace jakákoliv, gravid jóga má v sobě spoustu výhod:

 

  • Posílíte i protáhnete celé tělo (ale vyhnete se těm partiím, co se přetěžovat nesmí).
  • Zaměříte se na správné držení těla a budete zpevňovat hluboký stabilizační systém páteře.
  • Naučíte se využívat dechové techniky, aby vás zklidnily, ochladily, uvolnily, zbavily bolesti nebo strachu.
  • Naučíte se lépe vnímat své tělo, sami pak lépe odhadnete, co je a není pro vás vhodné.
  • To vše vám může usnadnit nejen těhotenství, ale i porod a hlavně následný návrat k fit tělu i po porodu.

 

Lekce z gravid jógy ale můžete využít i po porodu nebo při jiných omezeních (bolesti zad, nadváha).

 

Jako maminka dvou dětí,  instruktorka jógy (od roku 2005), která sama aktivně cvičí, vede kurzy gravid jógy (instruktorský kurz gravid jógy jsem absolvovala v roce 2013) a i individuální tréninky s těhotnými ženami, jsem tento kurz připravovala tak, aby vyhověl aktivním jogínkám i těm, co s jógou v kurzu teprve začnou. Naleznete v něm lekce různé náročnosti, zaměření i délky.

 

Co tě tedy přesně v kurzu čeká?

Celkem 39 videí, 18 lekcí – 12 hodin cvičení, spousta informací:

  • 4 úvodní videa s teorií – obecně + ke každému trimestru – jak a co (ne)cvičit, jak cvičím já, které lekce je vhodné vybrat + 2 další videa o vlivu gravid jógy na porod a rekonvalescenci po porodu
  • 4x cca 20-minutové lekce – pro správné držení těla, na protažení celého těla, a 2 lekce na zpevnění celého těla
  • 7x cca 60-minutové lekce intenzivnějšího posílení (4 lekce) a dokonalého protažení (3 lekce) celého těla
  • Navíc jsem zde nechala i cvičení z původního kurzu: 7x cca 30 minutové lekce na kombinované posílení a protažení i nácvik dechových technik.

A další bonusy:

  • 4 videa k technikám držení těla (nejen při cvičení gravid jógy)
  • videa k dechovým technikám – 6 videí, 5 technik
  • 4 videa k uvolňujícím masážím, které využijete při bolestech beder/krku (nebo jako prevenci) a nejen v těhotenství

Součástí kurzu je i vypsané Desatero pro cvičení gravid jógy – co se smí a co nesmí cvičit a PROČ?

Nafotila jsem a sepsala detaily k ásanám využívaných v těhotenství – pro pevné nohy a hýždě, posílení paží, prsních svalů a core, pro štíhlá lýtka, pro protažené a štíhlé nohy.

A k tomu ještě 3 fotosérie – krátká cvičení pro dokonalé nohy, ranní sestava a protažení po chůzi.

A to nejlepší? Ke kurzu máte neomezený přístup a videa využijete i po porodu/při bolestech zad/pro jemné posílení a protažení.

 

Chceš si užít i v těhotenství zdravý pohyb v pohodlí svého domova a udržet se tak fit a v dobré pohodě?

 

Zajímá tě víc? Podívej se na delší ukázky dvou videí z kurzu:

Jemné protažení při omezení:

 

Jemné zpevnění při omezení:

 

Jak kurz probíhá?

  • Při objednání si vygeneruješ heslo a přihlásíš ke kurzu na stránkách fitjogaklub.cz.
  • Po zaplacení máš na svém účtu přístupné všechny lekce a texty pohromadě.
  • Přečteš si úvodní texty a pustíš úvodní videa, které tě provedou hlavními zásadami jógy v těhotenství a navedou, jak správně postupovat v kurzu, jakou z lekcí si zvolit a co je při cvičení nejdůležitější.
  • Podle zaměření nebo podle vlastní nálady, chuti a času si spouštíš jednotlivá tréninková videa…a cvičíš!
  • Navíc si můžeš pustit doplňující nácviková videa v bonusech pro zlepšení techniky držení těla, technik dýchání a další inspiraci.
  • Ke kurzu se můžeš připojit z jakéhokoliv počítače i chytrého telefonu, je nutné být připojen k Internetu.
  • Ty si vyber čas, který ti vyhovuje. Je to úplně na tobě.
  • Ke kurzu získáš neomezený přístup (i k případným budoucím aktualizacím).
  • Při jakémkoliv problému nebo nejasnostem se ihned obrať na email marketa.joga@gmail.comOd obdržení emailu od vás je problém většinou vyřešen do jednoho dne.

 

 

Často kladené dotazy:

Kdy je vhodné s cvičením gravid jógy začít?

Pokud teprve s jógou začínáš v době svého těhotenství, je lepší počkat po ukončeném prvním trimestru, když už ti bude lépe a budeš mít více energie a chuti zkoušet nové věci. Hned si ale můžeš pustit úvodní videa, pročíst všechny informace a případně zkusit kratší a jednodušší lekce na držení těla. Pokročilé jogínky, které jsou na tento pohyb zvyklé a dobře vnímají svoje tělo, mohou přejít na gravid jógu hned – tedy, jak se o těhotenství dozví. U pokročilých jogínek lze více sázet na intuici, jaké lekce volit, kdy které cviky upravovat nebo vynechávat.

Můžu cvičit tyto lekce, i když mám specifický zdravotní problém?

Při jakémkoliv specifickém problému konzultuj cvičení se svým ošetřujícím lékařem – gynekologem, který dokáže nejlépe poradit zda a jak můžeš cvičit. Můžeš mi také napsat email, ráda ti poradím, ale samozřejmě pokud budeš mít cvičení od lékaře povolené a k dipozici všechny informace.

 

Co když mi bude celé těhotenství špatně / budu mít rizikové těhotenství a kurz nakonec pořádně nevyužiji?

Lekce z kurzu jsou přístupné neomezeně, takže je určitě využiješ i po těhotenství (je to ideální cvičení po porodu, pokud budeš mít diastázu). Stejně tak jsou to skvělé lekce na protažení a posílení, když máš méně energie, budou tě zrovna bolet záda, apod. I při nevolnostech nebo rizikovém těhotenství si můžeš vyzkoušet některé dechové techniky nebo masáže míčkem z bonusů.

Co když budu cvičit špatně, můžu sobě nebo děťátku ublížit?

Pokud si přečteš a poslechneš všechny úvodní články a videa, budeš znát hlavní zásady. Zpočátku si vybírej kratší a jednodušší lekce. Cvičení a vedení během lekce je udělané tak, aby se dodržovaly hlavní zásady bezpečnosti a správného držení těla. Vždy bude připomínáno, že nejdůležitější je tvůj úsudek a když ti nějaký cvik nebude příjemný, vynecháš ho. Cvič jen ve dnech, kdy se cítíš dobře.

Do kdy je vhodné ve cvičení gravid jógy pokračovat?

Gravid jógu je možné cvičit až do posledních dnů těhotenství. Opět záleží hlavně na aktuálním stavu a také pocitech. V posledních týdnech je určitě vhodné zvolnit, věnovat se více dechovým technikám, jemným protahovacím cvikům a přípravě k porodu. Při bolestech břicha je dobré trénovat způsob dechu, který svaly uvolní. Mně pomáhalo „prodýchnout“ do břicha (klidně výdech/nádech ústy) a vědomě povolit svaly s výdechem. Relaxací nebo meditací se připravíš k porodu i duševně a můžeš trénovat komunikaci s miminkem (opět velmi užitečný trénink k porodu).

 

Máte další dotaz? Podívejte se na tento článek na blogu. Nebo mi napište na marketa.joga@gmail.com. Ráda vám poradím!