Jóga pro zdravá záda

Joga pro zdrava zada

Asi každý z nás zažil někdy pocit, že ho bolí za krkem, tuhnou ramena, případně pobolívají bedra. Nebo denně sedíte několik hodin za počítačem/staráte se o malé miminko/děláte intenzivně nějaký sport, kde jednostranně zatěžujete tělo. Lékař vám možná doporučil pravidelý pohyb a cvičení na posílení zad a středu těla a protažení problematických oblastí. Ale co a kdy cvičit, když je pořád tak málo času! 🙂

Pokud jste se svými problémy vyzkoušeli třeba i doporučované cvičení jógy, mohli jste se po návratu domů cítit ještě více deprimovaní, jak vám nic nešlo a místo úlevy přišly další obtíže.

Přesně na to všechno jsem myslela, když jsem pro vás chystala nový online kurz. Ten je totiž určený pro všechny, kteří:

  • občas vnímají napětí (případně mírné bolesti) v oblasti krku, hrudníku nebo beder
  • mají problematické držení těla a chtějí ho vylepšit
  • mají sedavé zaměstnání nebo práci/pravidelného koníčka s jednostranou zátěží
  • chtějí preventivně udržovat své tělo a záda v pořádku, ale nevědí, jaké cviky zvolit
  • těžko hledají čas pro pravidelný pohyb (ale 20 minut 3x týdně dokáží pro domácí cvičení najít 🙂 )

A vůbec nemusíte být jogíni, protože cviky a sestavy jsou jednoduché, aby je zvládli i úplní začátečníci, lidé s nadváhou nebo ti, co se k pohybu vrací po hodně dlouhé době.

 

Co tě tedy přesně v kurzu čeká?

  • 11 lekcí zaměřených na zlepšení držení těla (každá lekce cca 20-30 minut)
    • 2 SESTAVY NA UVOLNĚNÍ OBLASTI KRKU (při problémech i pro prevenci)
    • 2 SESTAVY NA UVOLNĚNÍ OBLASTI HRUDNÍKU (při problémech i pro prevenci)
    • 2 SESTAVY NA UVOLNĚNÍ OBLASTI BEDER (při problémech i pro prevenci)
    • LEKCE NA POSÍLENÍ ZÁDOVÝCH A MEZILOPATKOVÝCH SVALŮ
    • LEKCE PRO POSÍLENÍ STŘEDU TĚLA
    • UCELENÁ SESTAVA NA KOMPLETNÍ PROTAŽENÍ I POSÍLENÍ
    • BONUSOVÉ VIDEO PRO JEMNÉ PROTAŽENÍ KYČLÍ
    • BONUSOVÉ VIDEO NA PROTAŽENÍ ZADNÍ STRANY NOHOU
  • 3 teoretická videa s tipy ke každé oblasti páteře
  • 4 videa pro objasnění a nácvik základních principů zdravého pohybu
  • sepsané hlavní zásady pro cvičení jógy pro zdravá záda

 

Z tréninkových videí jsem sestavila tréninky, podle toho:

  • na jakou oblast páteře se chceš speciálně zaměřit, popř. chceš-li rovnoměrně rozhýbávat celou páteř,
  • jestli cvičíš kvůli problémům (bolestem) nebo preventivně a pro lepší držení těla,
  • chceš/můžeš cvičit skoro každý den, 3x týdně, nebo téměř nemáš čas na cvičení a přesto chceš pro své tělo a zdraví udělat maximum,

nebo si můžeš z těchto videí nakombinovat trénink vlastní.

 

Zajímá tě, jak si zlepšit držení těla a zmírnit/zbavit se případných problémů se zády?

 

Zajímá tě víc? Podívej se na delší ukázky dvou videí z kurzu:

Lekce SESTAVA NA UVOLNĚNÍ OBLASTI BEDER A

Bonusová lekce NA UVOLNĚNÍ KYČLÍ

 

Jak kurz probíhá?

  • Po objednání a zaplacení si vygeneruješ heslo a přihlásíš ke kurzu na stránkách fitjogaklub.cz.
  • Přečteš si úvodní texty, které tě provedou hlavními zásadami jógy pro zdravá záda a navedou, jak správně postupovat v kurzu, jaký si zvolit trénink a co je při cvičení nejdůležitější.
  • Zvolíš si trénink
  • Podle zvoleného tréninku spouštíš jednotlivá tréninková videa…a cvičíš!
  • Ke kurzu se můžeš připojit z jakéhokoliv počítačei chytrého telefonu.
  • Ty si vyber čas, který ti vyhovuje.Je to úplně na tobě.
  • Ke kurzu získáš neomezený přístup (i k případným budoucím aktualizacím).
  • Při jakémkoliv problému nebo nejasnostem se ihned obrať na email marketa.joga@gmail.com. Od obdržení emailu od vás je problém většinou vyřešen do jednoho dne.

 

 

Často kladené dotazy

Co když jsem jógu nikdy necvičil/a? Je pro mě kurz vhodný?

Ano, tento kurz je vhodný i pro ne-jogíny, cviky nejsou náročné na pochopení, není důležité být flexibilní. Jogíni budou mít výhodu, že už umí pracovat s dechem a vnímat své tělo.

Pokud chceš později získat více jógových základů (včetně dechu), doporučuji online kurz Začínáme s jógou, který je ale vhodný, jen bez zdravotních obtíží.

 

Je tento kurz vhodný i po porodu?

Tento kurz není takto konkrétně speciálně zaměřený, ale protože obsahuje převážně zdravotní cvičení, lze podle něj po porodu (po šestinedělí a bez obtíží) cvičit. Speciálně zaměřený online kurz po porodu najdete také na mých stránkách (JÓGA  nejen PO PORODU).

 

Mohu podle kurzu cvičit pokud mám skoliózu/ vyhřezlou ploténku/ ischias/ Bechtěrevovu nemoc/ Scheuermannovu chorobu či jiné závažnější problémy se zády nebo páteří?

S každými problémy se zády a bolestmi páteře je vhodné zajít k lékaři a následně fyzioterapeutovi, kteří zjistí příčinu a mohou ti doporučit zdravotní cvičení/cvičení jógy. Pokud lékař cvičení doporučí, můžeš s přihlédnutím ke svým obtížím, vybrané sestavy s opatrností provádět. Pokud si u jednotlivých cviků nejsi jistá/jistý, cvik vynech nebo se poraď se svým fyzioterapeutem.

 

Jak dlouho  a často mám podle kurzu cvičit, aby se mi zlepšilo držení těla/zmírnily problémy se zády?

V tomto kurzu se bavíme o dlouhodobém cvičení (spíše měsíce než týdny). Pro citelné změny je zapotřebí se cvičení věnovat nejméně 3-4x týdně po dobu 20 minut. Někdo může pocítit úlevu už po prvním cvičení, jiný až po několika týdnech. Samozřejmě záleží na tom, jaký byl výchozí stav a příčina problémů. Zásadní roli hraje také zlepšení přístupu při každodenních činnostech (např. držení těla při sezení v práci, úpravy pracovního místa, výměna židle/matrace na spaní/polštáře). Pro podpoření účinků pravidelného cvičení je dobré zařadit i každodenní chůzi (doporučuje se alespoň 6000 kroků za den).

 

 

Pro koho kurz není vhodný?

  • Pokud máš neznámé nebo intenzivní bolesti, je lepší navštívit lékaře a poradit se s ním o vhodnosti cvičení jógy pro zdravá záda.
  • Pokud máš specifické zdravotní problémy a preferuješ dohled instruktora na osobním tréninku.
  • Toto cvičení není vhodné pro těhotné. Pro těhotné nabízím kurz Gravid jóga.
  • Pokud nemáš přístup na internet.
  • Pokud preferuješ cvičení mezi lidmi, nebo tě cvičení podle videí vůbec nebaví.

 

 

Online kurz šetří tvůj čas a peníze, navíc se můžeš k jednotlivým lekcím opakovaně vracet.

 

 

Tak neváhej, objednej si kurz a můžeš začít cvičit třeba zítra!

Upozornění: Ne každé cvičení je vhodné pro každého, berte ohled na svůj zdravotní stav a popřípadě konzultujte cvičení se svým lékařem. Uvědomte si, že cvičení může vést ke zranění. Každý uživatel videí a kurzů na webu fitjogamarketa.cz a fitjogaklub.cz si je plně vědom možnosti zranění a výrobce a distributor nenese za případné újmy na zdraví žádnou zodpovědnost.